Grudnia 22, 2024, 07:00:46 am

Autor Wątek: Olejarka łańcucha motocyklowego Scottoiler e-system - test, recenzja, opinia  (Przeczytany 42738 razy)

Offline zibi

  • BMW R NINE T URBAN G/S
  • Moderator Globalny
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 13071
  • Skąd: Toruń
Dziś wszedłem w posiadanie olejarki Scotoiler e-system wraz z opcjonalną dyszą do nanoszenia oleju na łańcuch dual injektor. Koszt zestawu to około 1200 PLN.



Otwierając pudełko byłem mile zaskoczony, gdyż instrukcje są starannie przygotowane w języku polskim - duży plus.



Po odpakowaniu mamy taki widok:



A to cała zawartość opakowania. Wszystko starannie zapakowane i wykonane. Sprawia wrażenie solidnego urządzenia.



Pozostałe poszczególne elementy: panel startujący z kablami do akumulatora i zbiornika oleju:



Zbiornik oleju wraz pompką zasilającą wewnątrz.



Wężyki, trytytki, standardowa pojedyncza dysza nanosząca olej, mocowania panelu sterującego, 250 ml niebieskiego oleju scotoiler oraz wężyk ułatwiający napełnianie zbiornika olejarki.



W celu wykorzystania potencjału oliwiarki zakupiłem opcjonalną podwójną dyszę rozprowadzającą olej dual injektor. Zapewni ona podawanie oleju z obu stron ogniwek łańcucha. Dysza również jest łatwiejsza w montażu i użytkowaniu od pojedynczej.





W tym wątku będę umieszczał dalsze informacje na temat montażu i użytkowania olejarki. Zestaw w celach testowych zamontuję w mojej Hondzie NC750X.

Zgodnie z informacją olejarka ta podobno potrafi wydłużyć żywotność łańcucha nawet do 70%. W poprzednim motocyklu Hondzie NC700X żywotność łańcucha wyniosła od 19 do 25 kkm. Zatem powinienem spodziewać się żywotności dochodzącej nawet do 42 kkm.

Osobiście będę zadowolony jak osiągnę wynik w okolicach 36 kkm, czyli mojego rocznego przebiegu, gdzie zmianę napędu będę planował na okres zimowy.

Następny etap - montaż - prawdopodobnie w przyszłym tygodniu  :smoke:
« Ostatnia zmiana: Grudnia 13, 2016, 19:20:11 pm wysłana przez zibi »

Offline Duch

  • KMZ K-650, Honda XL600V Transalp, Suzuki DL AL7 650XT V-Strom [R.I.P.], BMW F900GS Adv
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 12743
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Olejarka łańcucha motocyklowego Scottoiler e-system - test, recenzja, opinia
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 13, 2016, 19:28:55 pm »
Ja już czekam na zdjęcie pilpitu twojego bombowca z kolejnym zegarem/wyświetlaczem.
Yet you can't get a promotion, you won't retire, and despite your best efforts, you refuse to die.

Offline Viniu

  • BMW R1100 GS
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 5055
  • Płeć: Mężczyzna
    • YT - Channel
  • Skąd: Toruń
Odp: Olejarka łańcucha motocyklowego Scottoiler e-system - test, recenzja, opinia
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 13, 2016, 20:11:18 pm »
Nie ma lipy  :oki:
Problemem nie jest problem.
Problemem jest twoje podejście do problemu.

https://www.youtube.com/user/TheVineks

Offline KSD

  • BMW F850GS
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 15884
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Olejarka łańcucha motocyklowego Scottoiler e-system - test, recenzja, opinia
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 13, 2016, 20:38:00 pm »
Wygląda fachowo  :oki:
Jestem bardzo ciekaw jak będzie się sprawować w praktyce.

Na ile kilometrów (mniej więcej) powinno wystarczyć pojedyncze załadowanie zbiorniczka?
Czysty motocykl jeździ szybciej!

Offline Tomas_XRV

  • KTM 950 SuperEnduro R
  • 300 km/h
  • ******
  • Wiadomości: 6596
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tam, gdzie kończy się droga, zaczyna się przygoda
  • Skąd: Toruń
Odp: Olejarka łańcucha motocyklowego Scottoiler e-system - test, recenzja, opinia
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 13, 2016, 21:19:50 pm »
Będziesz Pan zadowolony :) Zastanawiam się czy kupić końcówkę duala ale poczekam na opinie

Offline goden

  • Yamaha Mt 09 Tracer; Triumph Tiger 1200 Gt Pro, BMW R18 Classic
  • 220 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 1793
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Bydgoszcz
Odp: Olejarka łańcucha motocyklowego Scottoiler e-system - test, recenzja, opinia
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 13, 2016, 21:31:43 pm »
Też się zastanawiam nad tym zestawem, może sobie sprawię na nowy sezon :Y

Offline cezi

  • Suzuki Bandit 1250
  • 300 km/h
  • ******
  • Wiadomości: 6503
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedy czuję pęd powietrza...
  • Skąd: Toruń
Odp: Olejarka łańcucha motocyklowego Scottoiler e-system - test, recenzja, opinia
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 13, 2016, 21:36:34 pm »
Wygląda dobrze  :thumbup:

Offline Derkoś

  • BMW GS 900 Adv
  • Moderator Globalny
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 8176
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń Podgórz
Odp: Olejarka łańcucha motocyklowego Scottoiler e-system - test, recenzja, opinia
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 13, 2016, 21:40:32 pm »
No pieknie, faktycznie u Ciebie już jak w samolocie, tak w ogóle mam pytanko może głupie, ale nigdy jakoś nie wchodziłem temat olejarki mianowicie do czego sterownik ?? rozumiem, że do sterowania podawaniem ilości oleju na łańcuch, ale czy tak często to będziesz zmieniał, ze musi być na widoku  ??

Offline Viniu

  • BMW R1100 GS
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 5055
  • Płeć: Mężczyzna
    • YT - Channel
  • Skąd: Toruń
Odp: Olejarka łańcucha motocyklowego Scottoiler e-system - test, recenzja, opinia
« Odpowiedź #8 dnia: Grudnia 13, 2016, 22:21:10 pm »
Wygląda fachowo  :oki:
Jestem bardzo ciekaw jak będzie się sprawować w praktyce.

Na ile kilometrów (mniej więcej) powinno wystarczyć pojedyncze załadowanie zbiorniczka?
Podobno zbiorniczek 60 ml ma wystarczyć na 3 tys. kilometrów.

Tak go reklamują:
Bardzo łatwy w montażu
Zestaw wyposażony w pompę elektromagnetyczną
Dynamiczna regulacja wydajności smarownicy od 10 do 90 sekund, za pomocą jednego przycisku, bez konieczności zatrzymywania.
Pompa zawsze podaje taką samą ilość smaru
Wyposażony w czujnik ruchu
Czujnik poziomu smaru: wskaźnik miga, gdy poziom smaru jest niski
Posiada wskaźnik temperatury
Może być używany na dowolnym motocyklu
Zwiększa żywotność łańcucha aż 7-krotnie
Zbiornik mieści 60 ml smarowidła co wystarcza na 3000 km
W skład zestawu wchodzą:
Wyświetlacz
Zbiornik z elektroniczną pompą
Przewody do smarowania
Przewody elektroniczne do połączenia pompy z wyświetlaczem
Mocowanie wyświetlacza i pompy
250 ml Scottoil
Wyświetlacz wskazuje:

Poziom oleju w zbiorniku
Ostrzeżenie o niskim poziomie oleju
Przyspieszenie
Czas
Temperaturę °C

... ale kto by tam wierzył... Zibi Wam sprawdzi...
« Ostatnia zmiana: Grudnia 13, 2016, 22:24:41 pm wysłana przez Viniu »
Problemem nie jest problem.
Problemem jest twoje podejście do problemu.

https://www.youtube.com/user/TheVineks

Offline zibi

  • BMW R NINE T URBAN G/S
  • Moderator Globalny
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 13071
  • Skąd: Toruń
Olejarka łańcucha motocyklowego Scottoiler e-system - test, recenzja, opinia
« Odpowiedź #9 dnia: Grudnia 13, 2016, 22:37:23 pm »
Sprawdzę wszystko i opiszę  :smoke:

Offline zibi

  • BMW R NINE T URBAN G/S
  • Moderator Globalny
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 13071
  • Skąd: Toruń
Olejarka łańcucha motocyklowego Scottoiler e-system - test, recenzja, opinia
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 07, 2017, 19:57:26 pm »
Dziś przyszedł czas na montaż  :smoke:

Cóż mogę powiedzeń, sam montaż jest banalnie prosty.

Montujemy centralkę na dogodnym dla nas miejscu.



montujemy zbiornik oleju w dogodnym miejscu, tak aby było dostępny ale też żeby nie przeszkadzał





Montujemy dyszę dozującą





Łączymy kable centralki z kablami od zbiornika oleju, natomiast zbiornik oleju wężykami z końcówką dozującą. Wszystko spinamy trytytkami ograniczając majtanie się przewodów. Podłączamy zestaw do akumulatora.

Napełniamy zbiornik olejem i przystępujemy do odpowietrzania układu zgodnie z instrukcją. Służy do tego odpowiedni program wywołany z pozycji menu.
Następnie po kolei klikając menu ustawiamy poszczególne parametry aby ostatecznie na wyświetlaczu pojawiły się standardowe wskazania, a po jeździ próbnej wilgotny łańcuch.



Teraz byle do wiosny aby przetestować w trasie :)

Offline KSD

  • BMW F850GS
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 15884
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Olejarka łańcucha motocyklowego Scottoiler e-system - test, recenzja, opinia
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 07, 2017, 23:16:01 pm »
Wygląda bardzo elegacnko  :oki: Jestem ciekaw jak będzie sprawował się w praktyce.
Czysty motocykl jeździ szybciej!

Offline piterct

  • MT 01
  • 180 km/h
  • ****
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
  • To już uzależnienie....
Odp: Olejarka łańcucha motocyklowego Scottoiler e-system - test, recenzja, opinia
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 08, 2017, 00:44:55 am »
Kto smaruje ten jedzie!! I byle od oleju nie zgniło jak mawiał mój nauczyciel z budowy maszyn !


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline ksiegowy

  • VFR800
  • 220 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 1827
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Olejarka łańcucha motocyklowego Scottoiler e-system - test, recenzja, opinia
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 08, 2017, 09:48:03 am »
Zbyszku poleciałeś po grubości.  :naughty:
I już masz termometr w swojej Hondzie. :wings:

Offline zibi

  • BMW R NINE T URBAN G/S
  • Moderator Globalny
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 13071
  • Skąd: Toruń
Olejarka łańcucha motocyklowego Scottoiler e-system - test, recenzja, opinia
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 08, 2017, 11:06:22 am »
A teraz pierwsze odpowiedzi na tezy postawione przez Vinia na podstawie tego co przeczytał o tej oliwiarce:

Bardzo łatwy w montażu
  :Y

Tak, naprawdę cała konstrukcja jest nieźle przemyślana i największym problemem podczas montażu jest rozebranie owiewek aby przeciągnąć przewody elektryczne. Sama kontraktacja pompy jest kompaktowa i bardzo przyjazna do montażu i obsługi.

Zestaw wyposażony w pompę elektromagnetyczną
  :Y

Tak, pompa bardzo ładnie pracuje, jak jest bardzo cicho słychać takie delikatne cykanie jak sekundnik od mechanicznego zegarka, dźwięk słychać było podczas automatycznego odpowietrzania zestawu.

Dynamiczna regulacja wydajności smarownicy od 10 do 90 sekund, za pomocą jednego przycisku, bez konieczności zatrzymywania.
  :Y

Tak to prawda, regulacja dozowania smaru jest sterowana bardzo łatwo i intuicyjnie.

Pompa zawsze podaje taką samą ilość smaru
  :Y

Tak, elektromagnetyczna pompa pozwala na precyzyjne dozowanie smaru w zależności od bieżącego ustawienia, intensywność podawania smaru regulujemy czasem pracy pompy. Czyli ustawiamy co ile sekund ma wykonać pracę i podać kropelkę oleju.

Wyposażony w czujnik ruchu
  :Y

Tak, podczas jazdy widać pracę akcelerometru. Automatycznie po wykryciu przemieszczania włącza podawanie smaru. W celu prawidłowego działania na początku przeprowadza się automatyczną kalibrację na poziomym stabilnym gruncie przy wyłączonym silniku. Co ciekawe olejarka włącza się w tryb czuwania kiedy akcelerometr wykryje drgania kierownicy jednak kiedy nie przemieszczamy się nie podaje oleju. Natomiast kiedy ruszamy pojawiająca się strzałka na wyświetlaczu informuje nas o podawaniu oleju na łańcuch. Zapobiega to podawaniu oleju na postoju podczas pracy silnika. Zatem mamy trzy tryby pracy: wyłączony - włączony gotowy do pracy - włączony smarujący. Odpowiednie znaczki na wyświetlaczu informują nas o aktualnym trybie pracy.

Czujnik poziomu smaru: wskaźnik miga, gdy poziom smaru jest niski
  :Y

Nie wiem czy miga gdyż nie zużyłem jeszcze oleju do zera, ale ciągle mam podgląd na stan oleju w zbiorniku, tak jak w zbiorniku paliwa. Na początku oczywiście zestaw należy skalibrować - czyli zalać do pełna i wskazać iż ten stan to 100% ilości oleju. Kalibrację należy przeprowadzić za każdym pełnym zalaniem zbiornika.

Posiada wskaźnik temperatury
  :Y

Tak jak widać na poprzednich zdjęciach posiada ten przydatny instrument, w przypadku użytkowania motocykla turystycznego.

Może być używany na dowolnym motocyklu
:Y

Tak, budowa urządzenia pozwala na wiele sposobów montowania w różnych motocyklach.

Zwiększa żywotność łańcucha aż 7-krotnie
  :hmm:

Zobaczymy, ale nie wydaje mi się abym osiągnął takie zwiększenie żywotności. Będę zadowolony z 50-70% zwiększenia żywotności.

Zbiornik mieści 60 ml smarowidła co wystarcza na 3000 km
  :hmm:

Zobaczymy ale wydaje mi się, że jest to możliwy wynik do osiągnięcia.


Wyświetlacz wskazuje:

Poziom oleju w zbiorniku  :Y
Ostrzeżenie o niskim poziomie oleju  :Y
Przyspieszenie  :Y
Czas  :Y
Temperaturę °C  :Y

Jak widać na powyższych zdjęciach urządzenie wyświetla te parametry.