A teraz pierwsze odpowiedzi na tezy postawione przez Vinia na podstawie tego co przeczytał o tej oliwiarce:
Bardzo łatwy w montażu
Tak, naprawdę cała konstrukcja jest nieźle przemyślana i największym problemem podczas montażu jest rozebranie owiewek aby przeciągnąć przewody elektryczne. Sama kontraktacja pompy jest kompaktowa i bardzo przyjazna do montażu i obsługi.
Zestaw wyposażony w pompę elektromagnetyczną
Tak, pompa bardzo ładnie pracuje, jak jest bardzo cicho słychać takie delikatne cykanie jak sekundnik od mechanicznego zegarka, dźwięk słychać było podczas automatycznego odpowietrzania zestawu.
Dynamiczna regulacja wydajności smarownicy od 10 do 90 sekund, za pomocą jednego przycisku, bez konieczności zatrzymywania.
Tak to prawda, regulacja dozowania smaru jest sterowana bardzo łatwo i intuicyjnie.
Pompa zawsze podaje taką samą ilość smaru
Tak, elektromagnetyczna pompa pozwala na precyzyjne dozowanie smaru w zależności od bieżącego ustawienia, intensywność podawania smaru regulujemy czasem pracy pompy. Czyli ustawiamy co ile sekund ma wykonać pracę i podać kropelkę oleju.
Wyposażony w czujnik ruchu
Tak, podczas jazdy widać pracę akcelerometru. Automatycznie po wykryciu przemieszczania włącza podawanie smaru. W celu prawidłowego działania na początku przeprowadza się automatyczną kalibrację na poziomym stabilnym gruncie przy wyłączonym silniku. Co ciekawe olejarka włącza się w tryb czuwania kiedy akcelerometr wykryje drgania kierownicy jednak kiedy nie przemieszczamy się nie podaje oleju. Natomiast kiedy ruszamy pojawiająca się strzałka na wyświetlaczu informuje nas o podawaniu oleju na łańcuch. Zapobiega to podawaniu oleju na postoju podczas pracy silnika. Zatem mamy trzy tryby pracy: wyłączony - włączony gotowy do pracy - włączony smarujący. Odpowiednie znaczki na wyświetlaczu informują nas o aktualnym trybie pracy.
Czujnik poziomu smaru: wskaźnik miga, gdy poziom smaru jest niski
Nie wiem czy miga gdyż nie zużyłem jeszcze oleju do zera, ale ciągle mam podgląd na stan oleju w zbiorniku, tak jak w zbiorniku paliwa. Na początku oczywiście zestaw należy skalibrować - czyli zalać do pełna i wskazać iż ten stan to 100% ilości oleju. Kalibrację należy przeprowadzić za każdym pełnym zalaniem zbiornika.
Posiada wskaźnik temperatury
Tak jak widać na poprzednich zdjęciach posiada ten przydatny instrument, w przypadku użytkowania motocykla turystycznego.
Może być używany na dowolnym motocyklu
Tak, budowa urządzenia pozwala na wiele sposobów montowania w różnych motocyklach.
Zwiększa żywotność łańcucha aż 7-krotnie
Zobaczymy, ale nie wydaje mi się abym osiągnął takie zwiększenie żywotności. Będę zadowolony z 50-70% zwiększenia żywotności.
Zbiornik mieści 60 ml smarowidła co wystarcza na 3000 km
Zobaczymy ale wydaje mi się, że jest to możliwy wynik do osiągnięcia.
Wyświetlacz wskazuje:
Poziom oleju w zbiorniku
Ostrzeżenie o niskim poziomie oleju
Przyspieszenie
Czas
Temperaturę °C
Jak widać na powyższych zdjęciach urządzenie wyświetla te parametry.