Ja tam nie kumam tego dziwnego trendu "byle smar nie był biały"
Co to za różnica? Smarujesz łańcuch, przecierasz szmatą od czoła(zaraz po smarowaniu póki jest jeszcze płynny). Łańcuch masz w kolorze jaki kupiłeś i kolor smaru nie ma znaczenia.
Poza tym łańcuch ma być nasmarowany od środka, a nie na zewnątrz, ale co ja tam wiem.
Tak sobie czytam w necie o łańcuchach i o smarach i naszła mnie jedna myśl co do Twojego wpisu.
Wiadomo że głównym celem smaru jest zabezpieczenie oringów. Ale czy nie powinno się właśnie smarkać na cały łańcuch żeby zabezpieczyć go od zewnątrz przed korozją? Wydaje mi się że to najbardziej rdzewny element naszych motocykli
Najważniejszym celem smaru do łańcucha rolkowego(taki mamy w motocyklach) jest smarowanie rolek i płytek łańcucha przylegających do rolek.
W skrócie, żeby rolki w łańcuchu się nie zatarły i żeby wydłużyć ich żywotność(czyli również żywotność łańcucha)
Łańcuchy rolkowe stosuje się w przemyśle i też się je smaruje.
Mi łańcuch nie rdzewieje. Dlaczego? Bo przecietam go suchą szmatą, co za tym idzie nie jestem w stanie wytrzeć smaru do końca. Bardzo cienka(nie widoczna) warstwa smaru zostaje na płytkach łańcucha. Dodatkowo łańcuch ma powłokę antykorozyjną (złotą, czarną, czerwoną, niebieską itd). Jeżeli nie będzie na nią działał piach zmieszany ze smarem, to nie powinna korodować.
Poza tym wpisz sobie w google smarowanie łańcucha rolkowego i poczytaj.
Nikogo nie będę przekonywał jak i czym ma smarować łańcuch.
Napisałem jak ja to robię i jak można to robić. U mnie to się sprawdza, łańcuch wytrzymuje 30-40tyś km, co dla mnie jest ok. Oczywiście pewnie wytrzymał by więcej ale kupując motocykl zdawałem sobie sprawę, że co jakiś czas będę musiał łańcuch(zestaw napędowy) wymienić i dla mnie jest to górna granica.
Może dlatego, że wiem co się stanie jak łańcuch pęknie? Może dlatego, że cenię swoje życie ponad 480zł za zestaw napędowy raz na 3lata?
Nawet jak by 1000zł kosztował wolę to zapłacić, niż zaliczyć glebę na motocyklu. Po pierwsze zdrowia nie da się kupić, po drugie naprawa motocykla będzie kilkukrotnie droższa.
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka