Dziś chciałbym przedstawić ciekawy produkt, jakim jest suchy smar do łańcuchów motocyklowych PDL - Profi Dry Lube.
Do przetestowania tego wynalazku zachęciły mnie trzy hasła reklamowe:
"Twój motocykl, łańcuch, felgi i szprychy pozostaną czyste - gwarantowane!"
"Jedna puszka PDL zastępuje 2-3 puszki standardowego smaru"
"Podwojenie żywotności zestawu napędowego!"Postaram się sprawdzić jedno, drugie i trzecie w długodystansowym teście. Mój poprzedni zestaw napędowy wytrzymał nieco ponad 20 tys. kilometrów, dlatego też liczę na to, że aktualny sięgnie granicy przynajmniej 30 tys. kilometrów
Dzięki uprzejmości niemieckiej firmy "Profi Products" otrzymałem do testów zestaw składający się z dwóch dużych puszek (400 ml) oraz dwóch małych, podróżnych puszek (150 ml) smaru PDL.
Na początek dwa słowa od producenta:PDL jest unikalnym suchym smarem, zaprojektowanym specjalnie do konserwacji nowoczesnych łańcuchów (O-, X-, W-, Z-, Quad Ring). PDL nie jest lepki dzięki czemu nie wiąże żadnych zabrudzeń. Łańcuch, felga, tylne koło zawsze pozostaną czyste.
Podczas aplikacji, mikrocząsteczki Profi Dry Lube przechodzą bezpośrednio poniżej rolek łańcucha. Każda aplikacja wymaga tylko kilku gramów PDL, dzięki czemu smar ten jest bardzo wydajny i zastępuje mniej więcej 2-3 puszki innych technicznie przestarzałych lepkich i tłustych smarów. Więcej informacji znaleźć można bezpośrednio na stronie producenta:
http://www.profi-products.de/Kluczowa informacja dotycząca stosowania PDL:Smar Profi Dry Lube powinien być stosowany na nowo założonym napędzie. Smar jakim pokryty jest standardowo (przez producenta) nowo zakupiony łańcuch w zależności od warunków atmosferycznych wystarcza na około 500 km. Po tym przebiegu powinien on zostać dokładnie umyty, przy czym zaleca się aby zrobić to standardowym detergentem (umycie łańcucha ropopochodnymi czyścikami, powoduje ich nagromadzenie się wewnątrz łańcucha i zmniejszenie penetracji oraz przyczepności PDL). Smar można stosować na łańcuchy o przebiegu do kilku tysięcy kilometrów smarowanych do tej pory smarem konwencjonalnym, jednak wymagają one bardzo skrupulatnego wyczyszczenia. Napędy o przebiegu powyżej 10.000 km smarowane konwencjonalnie, nie nadają się do stosowania PDL.
Rozpoczynamy TEST!W nawiązaniu do powyższego, początek testu to więc nic innego jak wymiana zestawu napędowego. W moim przypadku nowo założony zestaw to łańcuch DID i zębatki JT. Dopiero w tej chwili pomyślałem, że pełna wiarygodność testu byłaby wówczas, gdyby aktualny zestaw był taki jak poprzedni (Suzuki). Pomimo wszystko z doświadczenia wiem, iż DID + JT wytrzymuje praktycznie te same przebiegi co zestawy oryginalne, dlatego dokładając lekkie fory, przyjmuję, iż porównanie pomimo wszystko będzie wiarygodne. Jeśli zestaw wytrzyma około 30.000 km, a jednocześnie smar rzeczywiście nie będzie brudził motocykla, uznam to za pełny sukces! Aby uniknąć jakichkolwiek błędów, całość została ustawiona laserowym (a jakże!) narzędziem PROFI CAT, czyli sprzętem produkowanym przez tą samą firmę która wytwarza Profi Dry Lube
Obecnie jestem na etapie przejechania na "pre-aplikownym" przez DID'a firmowym smarze około dwóch setek kilometrów, więc lada moment dokonam dokładnego czyszczenia całego napędu oraz pierwszej aplikacji Profi Dry Lube. Za kilka dni postaram się więc umieścić dalszą część tego testu...