Grudnia 26, 2024, 14:13:12 pm

Autor Wątek: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!  (Przeczytany 68944 razy)

Offline zibi

  • BMW R NINE T URBAN G/S
  • Moderator Globalny
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 13071
  • Skąd: Toruń
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #60 dnia: Marca 19, 2017, 20:07:29 pm »
Pliki nie są na karcie tylko w urządzeniu, podejrzę jutro.

Offline KSD

  • BMW F850GS
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 15884
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #61 dnia: Marca 19, 2017, 20:52:59 pm »
Nie da się - nie da. Takie negatywne nastawienie bije od Ciebie :)

No nie wierzy mi!  :P  ;)

Odpowiedz mi proszę na zadane pytanie:
Co znajduje się na tej karcie SD. Jakie tam siedzą pliki

Odpowiadając na pytanie: na karcie SD znajduje się... NIC  :fun: Tak jak wspomniał Zibi, system jak i mapy w Riderze 400/410 znajdują się we wbudowanej pamięci urządzenia. Karty SD nawet nie ma w zestawie ;)

No ale dobra, dobra... kartę oczywiście można dokupić i na kartę można też wgrać mapę.
Kompletna mapa to katalog plików. Dla przykładu mapa Polski wygląda dokładnie tak:



Teraz więc liczę na Twój optymizm we wgrywaniu map alternatywnych :)
Daj znać jak uda Ci się odpalić Topo Maps'y na Riderze 410. Osobiście przyjadę do Łodzi uścisnąć Ci dłoń  :fun: ;)
Czysty motocykl jeździ szybciej!

grinch

  • Gość
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #62 dnia: Marca 20, 2017, 08:22:49 am »
O kuuurcze, ale sieczka z tymi plikami ...
Podejdę do tego systemowo i ... hmmm ... zastanowię się nad sprawą.
Dzięki za info.

Offline Tomas_XRV

  • KTM 950 SuperEnduro R
  • 300 km/h
  • ******
  • Wiadomości: 6596
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tam, gdzie kończy się droga, zaczyna się przygoda
  • Skąd: Toruń
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #63 dnia: Marca 20, 2017, 08:57:40 am »
Od zawsze słyszałem że się NIE DA :) do TomTom wgrać innych map co nie znaczy że Tobie się nie uda :)
Trzymam kciuki

Offline zibi

  • BMW R NINE T URBAN G/S
  • Moderator Globalny
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 13071
  • Skąd: Toruń
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #64 dnia: Kwietnia 27, 2017, 07:39:29 am »
TomTom poinformował, że wypuścił kolejną edycję Ridera oznaczoną 450, w której dodano możliwość regulowania czułości ekrany w zależności od użytkowanych rękawic - tzn. cienkich lub grubych.

Offline alien19999

  • Aprilia Pegaso 650, Suzuki DL650
  • 300 km/h
  • ******
  • Wiadomości: 2662
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Ryńsk
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #65 dnia: Stycznia 01, 2018, 14:49:37 pm »
Wracając do nawigacji TomTom jak myślicie, która wersję warto kupić? 400, 410, 420 czy 450?

zastanawiam się nad zmianą nawigacji i myślę właśnie o TomTom.

Czy jest wielka różnica między 410 a 450? Bo w cenie dość znaczna (jakieś 350zł)
A. Einstein ~ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi"

Offline KSD

  • BMW F850GS
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 15884
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #66 dnia: Stycznia 01, 2018, 16:03:05 pm »
Czy jest wielka różnica między 410 a 450? Bo w cenie dość znaczna (jakieś 350zł)

Różnic wielkich nie ma ale są dwie :)
Wersja 450 ma przede wszystkim zmieniony ekran. Jest on w tej chwili bardziej czuły, dzięki czemu ułatwiona jest praca w rękawicach. Dodatkowo zniwelowano podobnież problem samoistnego przełączania się ekranu przy uderzaniu o niego kropel deszczu (ja osobiście w wersji 400 miałem tylko raz taki problem, podczas mocnej ulewy). Druga sprawa jest tylko kosmetyczna. W wersji 450 ramka obudowy jest ciemniejsza. Poza tym wszystko to samo. Czy warto dopłacić do wyższej wersji? Szczerze mówiąc trudno powiedzieć. Trzeba by było zobaczyć czy nowy ekran rzeczywiście pracuje dużo lepiej podczas obsługi w rękawicach (nie miałem okazji tego testować).

Przy ewentualnym zakupie, zwróć jeszcze dokładną uwagę na zainstalowane mapy! W urządzeniu w wersji 450 masz w standardzie mapy całego świata, natomiast we wcześniejszych bywa tak, że jest tylko (albo aż) cała Europa, a opcja pokrycia całego świata występuje w tzw edycji specjalnej "Great Rides Edition". Z założenia te wersje były droższe, ale obecnie ceny obu wersji są zbliżone, więc warto kliknąć wersję specjalną, bo być może kiedyś te dodatkowe mapy się przydadzą.
Czysty motocykl jeździ szybciej!

Offline alien19999

  • Aprilia Pegaso 650, Suzuki DL650
  • 300 km/h
  • ******
  • Wiadomości: 2662
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Ryńsk
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #67 dnia: Stycznia 01, 2018, 16:17:02 pm »
Mnie tylko interesują mapy całego świata  :naughty:

Czy warto dopłacać do premium pack?
A. Einstein ~ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi"

Offline KSD

  • BMW F850GS
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 15884
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #68 dnia: Stycznia 01, 2018, 16:25:44 pm »
Czy warto dopłacać do premium pack?

Różnica cenowa znowu jest spora (ok 300-400 zł), jednak w zamian dostajesz uchwyt samochodowy, zabezpieczenie antykradzieżowe (uchwyt z kluczykiem) oraz etui. No i w tym wypadku pytanie - czy zamierzasz aktywnie i często jeździć z nawigacją w samochodzie? Jeśli tak, to warto to przemyśleć, jeśli nie to warto to odpuścić :)

Odnośnie zabezpieczenia, to ja i tak na postoju za każdym razem wrzucam nawigację do kufra. Tak czy siak, nie zostawiłbym jej na oku nawet w tym zabezpieczającym uchwycie. Druga sprawa to etui - oryginał dostaniesz na allegro za ok 50 zł (sam tak kupiłem takie etui). No i sprawa uchwytu ale to pytanie wcześniejsze o użytkowanie w samochodzie. Ja osobiście autem jeżdżę z telefonem i google mapami, więc mi to niepotrzebne.
Czysty motocykl jeździ szybciej!

Offline goden

  • Yamaha Mt 09 Tracer; Triumph Tiger 1200 Gt Pro, BMW R18 Classic
  • 220 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 1793
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Bydgoszcz
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #69 dnia: Stycznia 01, 2018, 16:37:04 pm »
Dobra a pytanie z innej beczki, czemu w samochodzie korzystać z telefonu a na motocyklu z nawigacji? Jakie to ma funkcje lepsze od telefonu. Poważnie pytam, ja jeżdżę na mapach googla, ale w sumie nawigacja nawet Tom Tom na androida też jest, więc co?
Dotyk w rekawicach w telefonie też bez problemu obsługiwany, ładować tel pewnie tak samo jak i nawilża trzeba.
Napisze ktoś prostemu człowiekowi za co. Się płaci tyle kasy?

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka


Offline KSD

  • BMW F850GS
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 15884
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #70 dnia: Stycznia 01, 2018, 16:52:04 pm »
Dobra a pytanie z innej beczki, czemu w samochodzie korzystać z telefonu a na motocyklu z nawigacji? Jakie to ma funkcje lepsze od telefonu.

Na motocyklu korzystam z TomTom'a dlatego, że... wystarczy jeden "klik" a nawigacja siedzi sobie wygodnie i pewnie w mocnym i aktywnym (zasilanym bezpośrednio z akumulatora) uchwycie, a do tego jest całkowicie wodoodporna. Używanie telefonu na motocyklu jest kłopotliwe, bo trudno jest dobrać do niego porządny uchwyt, telefony nie zawsze dobrze pracują w deszczu, ciężko się je obsługuje w rękawicach (zazwyczaj w ogóle się nie da), a do tego trzeba kombinować z zasilaniem.

W samochodzie korzystam z telefonu dlatego, że... mam go zawsze w kieszeni :) Nie muszę się zastanawiać czy zabrałem z domu nawigację, czy może jest w schowku itp. Telefon jest szybki, łatwy i przyjemny w tym względzie, a uchwyty łatwe w montażu (telefon jest na tyle mały, że może nawet leżeć na jakiejś półeczce). Google mapy są na tyle dobre, że nie ustępują systemowi TomToma. Osobną nawigację zabieram do samochodu tylko i wyłącznie gdy jadę gdzieś samochodem za granicę z uwagi na problem transmisji danych lub obawę o stopień pokrycia niektórych dróg w niektórych krajach.
Czysty motocykl jeździ szybciej!

Offline alien19999

  • Aprilia Pegaso 650, Suzuki DL650
  • 300 km/h
  • ******
  • Wiadomości: 2662
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Ryńsk
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #71 dnia: Stycznia 01, 2018, 17:00:32 pm »
Czy warto dopłacać do premium pack?

Różnica cenowa znowu jest spora (ok 300-400 zł), jednak w zamian dostajesz uchwyt samochodowy, zabezpieczenie antykradzieżowe (uchwyt z kluczykiem) oraz etui. No i w tym wypadku pytanie - czy zamierzasz aktywnie i często jeździć z nawigacją w samochodzie? Jeśli tak, to warto to przemyśleć, jeśli nie to warto to odpuścić :)

Odnośnie zabezpieczenia, to ja i tak na postoju za każdym razem wrzucam nawigację do kufra. Tak czy siak, nie zostawiłbym jej na oku nawet w tym zabezpieczającym uchwycie. Druga sprawa to etui - oryginał dostaniesz na allegro za ok 50 zł (sam tak kupiłem takie etui). No i sprawa uchwytu ale to pytanie wcześniejsze o użytkowanie w samochodzie. Ja osobiście autem jeżdżę z telefonem i google mapami, więc mi to niepotrzebne.

W samochodzie używam navi z telefonu. Uważam to za dobre rozwiązanie. Zwłaszcza, że samochodem nie jeżdę poza granice kraju i google maps wystarcza. Tom Tom ma być tylko na Motocykl. Podobno TomTom ma też funkcję przesyłania mapy przez Bluetooth do drugiego TomToma i to było by fajne na wycieczkach. Nikt się nie gubi.
A. Einstein ~ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi"

Offline goden

  • Yamaha Mt 09 Tracer; Triumph Tiger 1200 Gt Pro, BMW R18 Classic
  • 220 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 1793
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Bydgoszcz
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #72 dnia: Stycznia 01, 2018, 17:08:32 pm »

W Unii mam internet cały czas więc i z mapami live problemu nie ma. Poza Europą jeszcze nie podróżował tak aby potrzebować nawi, ale i to nie jest problemem.
Generalnie fajne urządzenie, ale drogo


Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka