Grudnia 26, 2024, 03:04:24 am

Autor Wątek: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!  (Przeczytany 68933 razy)

Offline KSD

  • BMW F850GS
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 15884
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #15 dnia: Maja 06, 2015, 19:39:11 pm »
Używanie nawigacji w rękawicach (zwłaszcza ze szwami zewnętrznymi) potrafi mocno denerwować

Rozważ zakup tej matowej folii. Ja również byłem niemile zaskoczony jakością reakcji matrycy na rękawice, jednak o dziwo naklejona folia spowodowała widoczne zwiększenie czułości na dotyk. Szału może nadal nie ma, ale w takim wypadku spokojnie da się ją obsługiwać bez ściągania rękawic. Jedno pozostaje niestety denerwujące, a mianowicie zbyt bliskie umieszczenie obok siebie przycisków nawigacyjnych zoomu (plus/minus) oraz przełącznika widoku 2D/3D. Pracując w rękawicy to praktycznie loteria co się naciśnie, a wystarczyło to rozgrupować na trzy osobne przyciski (w kółeczkach) oddalone od siebie i byłoby po problemie.

Znalazłem jeden minus który mocno mnie denerwował, zapisana i zaplanowana wcześniej trasa automatycznie przypisywała sobie punkt startowy i za wszelką cenę chciała prowadzić najpierw na start.

Można sobie z tym szybko poradzić po przez przełączenie mapy w tryb widoku 2D, następnie kliknięcie w punkt początkowy lub najbliższy "waypoint" (punkt do którego aktualnie prowadzi nas nawigacja), następnie rozwinąć menu (przycisk z trzema kropkami) i wybrać "usuń". W tym momencie nawigacja przestawi się w prowadzenie nas do kolejnego punktu na mapie. Od razu podpowiem, że planując trasy, warto jako punkty pośrednie ustalać jakieś małe wioski (lub miejsca samemu kliknięte na mapie), a nie duże miasta, bo w takich wypadkach nawigacja będzie chciała prowadzić nas zawsze do centrum tych miast.

Kolejną funkcją której mi brakowało to wyznaczanie punktów które chcemy odwiedzić w swojej kolejności. Nawigacja przyjmowała punkty na trasie ale zawsze planowała je "po swojemu" i nie dawało się zmienić że najpierw chcemy odwiedzić punkt A a później B

To też szybko się przestawia. Po zaplanowaniu trasy, klikasz na nią w dowolnym miejscu, następnie klikasz w menu (przycisk z trzema kropkami), wybierasz "Zarządzaj postojami", a następnie "Zmień kolejność postojów". Miejsca postojów pokażą się jako fioletowe kropki i klikasz na nie w kolejności w jakiej chcesz je odwiedzić, a mapa automatycznie się koryguje.
Czysty motocykl jeździ szybciej!

Offline Dakatsu

  • DL650 śliczny troszkę niebieski :P
  • 300 km/h
  • ******
  • Wiadomości: 2494
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #16 dnia: Maja 06, 2015, 20:10:23 pm »
Dzięki :)

Offline zibi

  • BMW R NINE T URBAN G/S
  • Moderator Globalny
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 13071
  • Skąd: Toruń
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #17 dnia: Maja 07, 2015, 14:48:48 pm »
+/- Trasy wyznaczane przez nawi rzeczywiście nadają się dla turystów na moto, często są kręte i nie zawsze główne mimo ustawień "trasy najszybszej".

Trasa najszybsza to niekoniecznie główne drogi, tym bardziej w przypadku usługi Traffic. ja wybieram trasę ekologiczna i zazwyczaj planuje zgodnie z moim przekonaniem, chociaż czasami zrobi mi wycieczkę opłotkami :)

Offline KSD

  • BMW F850GS
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 15884
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #18 dnia: Maja 07, 2015, 16:10:14 pm »

Jeszcze na jedno należy zwrócić uwagę jeśli chce się jechać jak najprostszą i jak najszybszą trasą. Otóż nie należy planować trasy z poziomu opcji "Zaplanuj ekscytującą trasę". Nawet jak wybierze się tam wersję z najmniejszą ilością zakrętów i terenów pagórkowatych, to i tak będzie ona zazwyczaj nieco "urozmaicona". Jeśli chcemy jak najprościej, to trzeba kliknąć "Szukaj", następnie znaleźć miejsce docelowe i kliknąć "Jedź".
Czysty motocykl jeździ szybciej!

Offline Dakatsu

  • DL650 śliczny troszkę niebieski :P
  • 300 km/h
  • ******
  • Wiadomości: 2494
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #19 dnia: Maja 07, 2015, 16:17:53 pm »
Tak właśnie robiłem :)

Offline KSD

  • BMW F850GS
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 15884
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 07, 2015, 17:27:25 pm »
No to lepiej już nie będzie. No chyba, że ta "ekologiczna" jak wspomniał Zibi - choć w sumie nie wiem co to ma w tym wypadku oznaczać :) Ostatecznie można też samemu wydziergać, punkt po punkcie. Dobrze, że w sumie nanoszenie tych punktów "palcem po mapie" jest takie proste i czasem może się przydać, jak choćby w takim właśnie planowaniu.

Czysty motocykl jeździ szybciej!

szychagno

  • Gość
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #21 dnia: Października 31, 2015, 15:21:19 pm »
Witajcie,
Przymierzam się do zakupu ale mam kilka wątpliwości...
Jeżeli ktoś może pomóc będę wdzięczny.
1) czy producent juz umożliwił w pełni obsługę telefonu z poziomu navi?
2) obsługa książki telefonicznej działa tak jak powinna? Czy export kontaktów wymaga jakiejś szczegóły wiedzy czy dzieje się automatycznie po sparowaniu?
Pozdrawiam
Michał

Offline KSD

  • BMW F850GS
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 15884
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #22 dnia: Października 31, 2015, 17:07:30 pm »

Szychagno, witamy na forum, jednak prosimy abyś zgodnie z naszym regulaminem przywitał się najpierw w dziale "Przywitalnia" pisząc kilka słów o sobie - dzięki.

Co do obsługi telefonu przez Rider'a 400, to na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze wdrożonej pełnej obsługi telefonu, tak jak to miało miejsce w poprzednim modelu. Obecnie po sparowaniu intercomu z nawigacją w trakcie połączeń przychodzących, informacja o połączeniu wyświetlana jest na ekranie Rider'a i z jej poziomu możemy odebrać lub odrzucić połączenie. Nie ma jednak póki co opcji nawiązania samemu połączenia, po przez przeglądanie książki adresowej na ekranie nawigacji. Opcja ta pod naciskiem użytkowników, na być jednak według zapewnień producenta wprowadzona (terminu jednak nie podano).
Czysty motocykl jeździ szybciej!

szychagno

  • Gość
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #23 dnia: Października 31, 2015, 17:12:45 pm »
OK, racja zachowalem sie jak burak.
Mykam do przywitalni i naprawiam swoj blad.
A co do navi - dziekuje za info :)

Offline KSD

  • BMW F850GS
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 15884
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #24 dnia: Października 31, 2015, 17:35:38 pm »
Jeszcze odnośnie Ridera 400 oraz telefonu warto pamiętać o jednej bardzo ważnej rzeczy która czasem umyka. Podczas parowania ze sobą zestawów należy pamiętać o odpowiedniej kolejności. Najpierw należy połączyć ze sobą nawigację z telefonem, a następnie połączyć nawigację z intercomem. Jeśli zrobimy to na odwrót, urządzenia nie będą prawidłowo działać.

Przy okazji jeszcze zdjęcie tego, jak wygląda na ekranie Ridera połączenie przychodzące:


Czysty motocykl jeździ szybciej!

szychagno

  • Gość
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #25 dnia: Października 31, 2015, 18:01:39 pm »
dobrze wiedziec, a czy po wlaczeniu urzadzen paruja sie one automacztycznie czy trzeba im pomoc?
Jezeli tak to bedzie trzeba na to zwrocic uwage aby dzialalo powyzsze.
Obecnie mam interkom i gdy wlacze bluetooth w tel bo za 2 sek samo sie laczy.

Offline KSD

  • BMW F850GS
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 15884
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #26 dnia: Października 31, 2015, 21:49:44 pm »
Jak już raz to odpowiednio sparujemy, to później urządzenia łączą się automatycznie, podobnie jak np standardowy bezprzewodowy zestaw słuchawkowy z telefonem.
Czysty motocykl jeździ szybciej!

Offline Lukicrx

  • Honda VFR800 F
  • 20 km/h
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Bielsko Biała k. Bystrej
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #27 dnia: Lutego 25, 2016, 13:01:35 pm »
Odświeżę wątek, jest jakiś upgrade dla tego Tom Toma od ostatniego posta ? Jak z korzystaniem z tej navi a samochodzie ? Nadaje się ?

Offline Dakatsu

  • DL650 śliczny troszkę niebieski :P
  • 300 km/h
  • ******
  • Wiadomości: 2494
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #28 dnia: Lutego 25, 2016, 13:25:58 pm »
Do auta jak najbardziej się nadaje, co do aktualizacji to przyznam że ostatnio nie sprawdzałem ale przed sezonem sprawdzę i na pewno dam znać.

Offline KSD

  • BMW F850GS
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 15884
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Nawigacja motocyklowa TOMTOM Rider 400 - opinia, recenzja, test!
« Odpowiedź #29 dnia: Lutego 25, 2016, 13:26:35 pm »
Tak były w międzyczasie dwie aktualizacje oprogramowania ale generalnie "kosmetyka" - nic na tyle szczególnego aby o tym pisać. Osobiście czekam na kolejną, najbliższą, bo podobno wraz z nią ma przyjść długo oczekiwana pełna obsługa telefonu. Pożyjemy, zobaczymy.

Co do użytkowania w samochodzie to jak najbardziej tak. Jest nawet dedykowany samochodowy uchwyt do tego modelu :)
Czysty motocykl jeździ szybciej!