Grudnia 23, 2024, 00:04:56 am

Autor Wątek: Z serii szukamy następcy... Tiger GT Pro Vs Tiger Explorer 1200 - nowe vs obecne  (Przeczytany 6115 razy)

Offline mski

  • Bebok R1250RT
  • 120 km/h
  • ***
  • Wiadomości: 374
  • Płeć: Mężczyzna
    • Blog motocyklowy
  • Skąd: Tychy
I stało się, nadeszła ta chwila, kiedy przyszło się zmierzyć z najnowszą wersją Tygrysa, doświadczyć na własnej skórze wynik zmian, czy ochy i achy żurnalistów naznaczą następcę...


Jak wiecie naszego Tygrysa dopadła klątwa skrzyni biegów, czy też jak w osobnym wątku, gang młodych motocyklistów doprowadził do całkowitego zniszczenia skrzyni przez danie w palnik na zimnym...  😉

Słowem wstępu  do testu następcy niech będzie fakt, że powstrzymywaliśmy się od tego dość długo i tak naprawdę, gdyby nie awaria, raczej omijalibyśmy ten test szerokim łukiem.

Po premierze przeczuwaliśmy, że to raczej nie będzie to, czego szukamy, żeby podnieść komfort naszych podróży, inny, smuklejszy wygląd, nastawiony raczej na samotne pożeranie kilometrów, czy też w przypadku wersji Rally na zabawę w bezdrożach, fakt waga uległa znacznemu spadkowi - porównując do mojej wersji XRT - 42kg, prowadzenie za sprawą nowego silnika też niczego sobie, ale porównując co pewno każdy z nas zauważy w przypadku cięższych maszyn, wystarczy ruszyć a nadmiar wagi schodzi na dalszy plan.

Co zauważalne, nie tylko z mojej strony, ale i plecaczka większe wibracje, zarówno podczas jazdy jak i na postojach. Wyraźne odczucie mrowienia na siedzisku pasażera - tu zmiana na stelaż aluminiowy dokręcany vs rama w całości w starszej wersji, na kierownicy głównie w rejonie manetek również mrowienie, nie przypominam sobie, żebym miał takie odczucie posiadanych 3 cylindrów.

Poziom komfortu raczej bez zmian, jeśli chodzi o siedzisko, podnóżki czy trzymaczki. Duży minus to przez smukłość przód motocykla, począwszy od szyby, przez bak powoduje wzrost odczucia "wiatru we włosach" węższa szyba, węższa talia, na dole pizga praktycznie do ud, fakt pozbyli się efektu grzania jajek. Od góry podmuchy odczuwalne na barkach i wprost na szybę kasku. Wg mnie przy opadach raczej spodziewać się można większej dozy wody na kierowcę.



Plecaczek zdecydowanie na nie pod względem komfortu przy prędkościach autostradowych, tym razem niestety pozostał też dyskomfort braku oparcia, ale tylko taka wersja była do dyspozycji.

Korzystając z chwili postoju, zainstalowałem apke i sparowałem telefon z "tabletem" niestety, prowadzenie po strzałkach jak na dzisiejszy postęp wygląda źle, konkurencja lepiej sobie poradziła, a godzinna jazda niemal wydrenowała baterię, jest co prawda schowek na telefon, ale pod siedziskiem - słabo i nic tam już więcej nie upchamy.



Podsumowując jak w przypadku Afryki, którą wymienić chciał soniq2, na nowszy model, tak i ja stwierdzam, że poza ubytkiem wagi to już nie ten sam Tygrys i nie było tego czegoś czym 5 lat temu zachwycił mnie obecny model.

PS. Na faworyta jak dotąd wyrosła Grand America z ostatniego testu, jednak czekamy nadal na wersję GTL.

PS 1 po rozbiórce skrzyni, serwis zadzwonił z informacją, że w stanie agonalnym jest niemal cała skrzynia z 2 i 6 było już źle, pozostałe miały ślady, które wg serwisu po pewnym czasie by się ujawniły - wymiana zatem całości, koszty wraz z dużym przeglądem wyjdą dość spore, ale w przyszłym sezonie jest już wstępny plan na Norwegię nr 3.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 27, 2022, 17:25:11 pm wysłana przez mski »

Offline Derkoś

  • BMW GS 900 Adv
  • Moderator Globalny
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 8176
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń Podgórz
Odp: Z serii szukamy następcy... Tiger GT Pro Vs Tiger Explorer 1200 - nowe vs obecne
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 27, 2022, 18:42:50 pm »
Czyli nie zawsze nowsze znaczy lepsze  >:D ciężki orzech do zgryzienia macie  :gwiazdki: :pacpac:

Offline goden

  • Yamaha Mt 09 Tracer; Triumph Tiger 1200 Gt Pro, BMW R18 Classic
  • 220 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 1793
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Bydgoszcz
Odp: Z serii szukamy następcy... Tiger GT Pro Vs Tiger Explorer 1200 - nowe vs obecne
« Odpowiedź #2 dnia: Września 02, 2022, 11:32:04 am »
Trochę dodam od siebie bo na liczniku mam już prawie 5kkm.
Wibracje - Nie rozumiem, nie czuję większych wibracji niż miałem na XR, nie mówiąc już o mrowieniu dupki, czy to mojej czy pasażera.
Komfort wiatrowy również dla mnie na plus w porównaniu do BMW, mam 184cm i z szyba podniesioną na max jadę jak bogaty. Zdaję sobie sprawę, że porównujecie do krążowników i może to Wam przeszkadzać, ale nie jest źle patrząc na klasę jaką reprezentuje Tiger.
Moje emocje już opadły od zakupu, więc trochę sprostuję to co wypisywałem - silnik jest zajefajny, ale poniżej 3,5-4 tyś obrotów nie jedzie - tzn, nie szarpie, ale mocy zaczyna przybywać powyżej 4tysięcy. To i tak lepiej niż w XR, i po bezpośredniej przesiadce wydawało się że silnik ciągnie od dołu, ale po czasie stwierdzam, że jednak trochę tych obrotów potrzebuje.
Cały czas będę narzekał na licznik - tablet wielki a informacji tak mało... Wczoraj zrobiłem rundę multistradą v4 - ekran mniejszy się wydaje, a informacje masz wszystkie na jednym ekranie - niczego nie trzeba szukać gdzieś w menu, wszystko albo nawet więcej jest od razu na blacie - tutaj Triumph ma pole do popisu, żeby wprowadzić jakąś aktualizację.
a i jeszcze kwestia opon - Metzeler tourance to są jakieś drewniaki nie opony - na mokrym jak na łyżwach, na suchym lepiej ale trakcja cały czas napierdziela bo brakuje przyczepności ...

Offline cezi

  • Suzuki Bandit 1250
  • 300 km/h
  • ******
  • Wiadomości: 6503
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedy czuję pęd powietrza...
  • Skąd: Toruń
Odp: Z serii szukamy następcy... Tiger GT Pro Vs Tiger Explorer 1200 - nowe vs obecne
« Odpowiedź #3 dnia: Września 02, 2022, 15:07:56 pm »
A Prokop tak Tigera chwalił ... :hmm:

Offline zibi

  • BMW R NINE T URBAN G/S
  • Moderator Globalny
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 13071
  • Skąd: Toruń
Odp: Z serii szukamy następcy... Tiger GT Pro Vs Tiger Explorer 1200 - nowe vs obecne
« Odpowiedź #4 dnia: Września 02, 2022, 15:10:43 pm »
A Prokop tak Tigera chwalił ... :hmm:

Prokop się nie zna  :smoke:

Offline mski

  • Bebok R1250RT
  • 120 km/h
  • ***
  • Wiadomości: 374
  • Płeć: Mężczyzna
    • Blog motocyklowy
  • Skąd: Tychy

Offline goden

  • Yamaha Mt 09 Tracer; Triumph Tiger 1200 Gt Pro, BMW R18 Classic
  • 220 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 1793
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Bydgoszcz
Odp: Z serii szukamy następcy... Tiger GT Pro Vs Tiger Explorer 1200 - nowe vs obecne
« Odpowiedź #6 dnia: Września 02, 2022, 19:49:48 pm »
A Prokop tak Tigera chwalił ... :hmm:
Bo to super sprzęt, nie ma co się przepychać. Poprostu każdy ma inne preferencje, i każdy zwraca uwagę na inne niuanse.
Krótko mówiąc diabeł tkwi w szczegółach, ogólnie jest zajebiscie, ale w pewnych kwestiach mogliby popracowac bardziej

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Września 02, 2022, 19:54:32 pm wysłana przez goden »