Grudnia 23, 2024, 23:58:51 pm

Autor Wątek: Z serii szukamy następcy Tigera - test Goldwinga  (Przeczytany 4880 razy)

Offline mski

  • Bebok R1250RT
  • 120 km/h
  • ***
  • Wiadomości: 374
  • Płeć: Mężczyzna
    • Blog motocyklowy
  • Skąd: Tychy
Z serii szukamy następcy Tigera - test Goldwinga
« dnia: Lipca 22, 2022, 11:59:07 am »
Dziś nadeszła chwila na test następnego w kolejce pożeracza kilometrów - Honda Goldwing.



Szczegóły już niedługo.

Offline KSD

  • BMW F850GS
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 15884
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Z serii szukamy następcy Tigera - test Goldwinga
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 22, 2022, 12:16:23 pm »
OOOO!  :drool:
Czekam z niecierpliwością na wrażenia z Waszych testów tego kultowego krążownika!  :popcorn:
Czysty motocykl jeździ szybciej!

Offline Derkoś

  • BMW GS 900 Adv
  • Moderator Globalny
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 8176
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń Podgórz
Odp: Z serii szukamy następcy Tigera - test Goldwinga
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 22, 2022, 13:04:23 pm »
Ulala to już małe auto  :naughty: czekamy  :yeah:

Offline Rotmistrz

  • BMW F750GS Tabun
  • 220 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 1787
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Z serii szukamy następcy Tigera - test Goldwinga
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 22, 2022, 13:18:28 pm »
Mega! Koniecznie daj znać jak wypadnie Twoim i Agaty okiem.

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka


Offline Duch

  • KMZ K-650, Honda XL600V Transalp, Suzuki DL AL7 650XT V-Strom [R.I.P.], BMW F900GS Adv
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 12743
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Z serii szukamy następcy Tigera - test Goldwinga
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 22, 2022, 13:21:54 pm »
Yet you can't get a promotion, you won't retire, and despite your best efforts, you refuse to die.

Offline mski

  • Bebok R1250RT
  • 120 km/h
  • ***
  • Wiadomości: 374
  • Płeć: Mężczyzna
    • Blog motocyklowy
  • Skąd: Tychy
Odp: Z serii szukamy następcy Tigera - test Goldwinga
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 23, 2022, 17:02:08 pm »
Dzień spędzony z Honda Goldwing zaliczamy do udanych, chociaż... po kolei



Do testów w Polsce do dyspozycji jest jeden, jedyny egzemplarz w Poznaniu w wersji bagger z dołożonym kufrem centralnym. Całość w kolorze Mat Jeans Blue Metallic prezentuje się naprawdę nieźle. Wersja dodatkowo wyposażona w skrzynie DCT, którą znam i używałem w NC700X.

Jakiś czas temu opisywaliśmy wrażenia z jazdy BMW R1250RT, dziś w nasze ręce wpadł najbardziej komfortowy model Hondy - Goldwing. 

Pierwsze kilometry to powolne snucie się po Poznaniu, piątek rano ulice w miarę puste, temperatura optymalna 22 st. C jedziemy, poznajemy sprzęt. Agata jak" królowa" na baggerowym tronie, z kufrem okutym w super wygodne oparcie, całość podobno robi robotę, dzięki komfortowo zestrojonemu zawieszeniu nierówności są prawie nieodczuwalne, nic nie stuka, nic nie puka, pełny relaks z tyłu. Minus, ale to wina tej wersji, mega wieje. Szybka w baggerze jest minimalistyczna, chroniąca praktycznie do szyi kierowcy - dla plecaczka brak ochrony całość ładuje na wysokości kasku. W wersji Tour jest wyższa i szersza, ale nie ma opcji żeby to sprawdzić w Polsce (dziwne podejście dilerów do tematu). 

Kanapa, wygodna dla obojga, plecak siedzi daleko, ruchy poprawiania pozycji, wykonywania fotek nie odczuwalne, w Tygrysie wszystko odbija się jednak na torze jazdy motocykla, tu tylko na postoju, na światłach, każdy ruch wpływa na stabilność i trzeba korygować. Dla kierownika wygodne podparcie pleców z opcja montażu oparcia. Ogólnie super komfort, jednak po 7h jazdy w temp od 22-33 st. C i tak boli dupa (Agata miał taki komfort, że wydaje mi się że nawet spała, nie przyznała się, ale mogło tak być  ;D)

Szyba, niestety niska, także ciężko ocenić czy turystyczna spełni oczekiwania dobrej ochrony przed wiatrem, poszukamy zobaczymy. Pomimo, że na "zapleczu" była do zmontowania taka szyba, obsługa nie wpadła na pomysł jej wymiany, a szkoda.

Trzymaczki, dla plecaczka, w wersji bagger praktycznie ich nie ma, są schowane nisko pod siedzeniem, zastosowanie kufra centralnego z komfortowym oparciem powoduje konflikt i są one praktycznie nie do wykorzystania. Wg mnie nie było potrzeby bo plecak siedzi na tyle stabilnie, że nawet tzw. awaryjne hamowanie nie spowodowało, że plecak przybił dzięcioła, czy też wyleciał z motocykla, jednak jak stwierdziła Agata powinny być w razie W w lepszym miejscu. Na zapleczu stała wersja Tour w skrzyni, tam jest to jednak inaczej poprowadzone wg nas może być ok, do sprawdzenia w przyszłości.

Podnóżki, myślę że dla obu pasażerów ok. Plecak ma pełne podesty, kierowca std podnóżki.

Prowadzenie, szybko udało się dostosować do motocykla, pomogło 4 sezony w siodle NC z automatem. Motocykl pomimo dużej masy, po ruszeniu, waga nie daje o sobie znać, przy wolnych manewrach, jest już nieco gorzej, do wyczucia. Nowość chyba, bo nigdzie nie doczytałem to opcja tzw "żółwia" na lewej manetce w wersji DCT jest magiczny przycisk, po załączeniu, korzystamy z przycisku +/- jednym cofając, drugim tocząc się wolno do przodu - fajna opcja wspomaga wolne  manewry. Do tego Hill Hold, który wspomaga ruszanie pod górę i system start-stop działający jak w samochodach, dodatkowo oczywiście hamulec postojowy.

Obsługa menu, ustawień. Przez cały dzień nie umiałem za bardzo tego ogarnąć, może to kwestia doczytania, ale w RT, po ok 1h jazdy wiedziałem, co i jak. Połączenie z telefonem w celu podłączenia Android/Apple Car - dramat, poświęciłem z 30 minut na postoju i poległem, tu również może kwestią myków z instrukcji. Wbudowana nawigacja przez cały dzień nie umiałem jej ogarnąć co do wskazań, ustawianie punktów też niezbyt intuicyjne, porównując do BMW, gdzie wszystko szło z apki, tu nic nie ma i ciężko coś ustawić - to na minus, podobnie jak bardzo mała ilość konfiguracji ustawień motocykla.

Funkcja muzyki tj radio + głośniki, której nie miał RT, ze względu na brak modułu, lubię podczas samotnej jazdy słuchać muzyki dla mnie super bajer i przypadł mi do gustu, do ok 90-100 dawał radę. I tu dochodzimy do...

Prędkości, komfortowa w tym modelu, choć może miał na to wpływ przebieg, to że to testówka, zużyte już opony, nie wiem co jeszcze... to uwaga 100km/h :shock: Powyżej tej prędkości motocykl zaczynał wpadać w wężykowanie, wibracje, ogólnie nie było komfortu jazdy powyżej, a 120km/h budziło już nerwowość. Dodam, że jak zwykle jazda po mieście, winklach, autostradzie i tu ogólnie na nie, nie biorę opcji wiatru, bo to nie wersja Tour. Coś w tym modelu było nie tak. Tu myślałem, że taki "połykacz" kilometrów pójdzie z 160-180 bez zająknięcia - odczuwała to też Agata, pytając czy z motocyklem wszystko OK, do tego u niej dochodził szum.

Skrzynia, przełożenia, elastyczność. Od wersji DCT jaka znałem z NC zapewne minęło sporo czasu i poszło to do... no raczej nie do przodu. Elastyczność przy wyprzedzaniu w NC jak ruszyłem manetki gazu, skrzynia zbiła 2-3 biegi i rura, tu przy 80 nic, brak redukcji i powolne rozpędzanie na 7 mym biegu do przodu. Przy wyprzedzaniu po czasie musiałem, albo zbić sam przyciskiem, albo włączyć tryb Sport.



Bagaż, mógłbym pominąć, ale... boczne kufry to żart - 20l i jak tu jechać w 2 osoby na 2 tygodnie, na koniec świata, górny 61l i tu poza kształtem jest pozytywnie, dwa kaski plus spory zapas. Boczne nieustawne w ogóle, przynajmniej pod nas. Na plus, zamknięcie na zamek centralny, górny dodatkowo otwierany z kluczyka.



Dostęp bezkluczykowy, bajer, jednak trzeba pamiętać, żeby go mieć przy sobie. Uwaga, która mnie zaniepokoiła, trzeba sprawdzić czy na pewno są zamknięte, raz czy dwa odeszliśmy, Agata zapomniała coś schować-wyjąć, ja jakieś 20-30 metrów od moto, i kluczyk chwyta -  w aucie to maks 2-3 metry i nic nie zrobisz.



Podsumowanie:

Gdyby nie wersja bagger, jakby był to Tour i miał pojemniejsze, boczne kufry, myśle że byłby już zaliczkowany. 
Po 7h plecak stwierdził, że komfort, to mocne +10 na 10 stopniowej skali, to coś czego by oczekiwała. BMW RT wg niej 2, Tiger - 6.

Wg mnie, bez testu wersji Tour nie ma sensu zakupu w ciemno. 

Największy jednak minus i zgrzyt, motocykl za 169 tyś bez prawa konfiguracji pod siebie. Salon zamawia w sezonie parę sztuk, i albo się klient decyduje na to co mają, albo weźmie ktoś inny - dopytam w innych salonach Hondy, ale myślę że to chyba pomyłka. 

Nie gwarantują też koloru i ceny! 

PS

Po drodze trafił się salon BMW w Nowym Tomyślu (bardzo fajna obsługa) i tam jak na zawołanie podjechał klient salonu na K1600 GTL, niestety poza przymiarką, nie miałem odwagi, w myśl zasady, "żony i motocykla się nie pożycza" zapytać o opcje przejażdżki. Także, przed nami test - K1600 GTL tylko znajdę dilera z demo.


Offline KSD

  • BMW F850GS
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 15884
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Z serii szukamy następcy Tigera - test Goldwinga
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 23, 2022, 18:33:17 pm »
Świetna recenzja 😀 Muszę przyznać, że mocno zdziwiła mnie ta niestabilność motocykla powyżej 100 km/h. To w praktyce powinien być właśnie autostradowy krążownik, a wychodzi na to, że jednak nie.

Co zaś do BMW to wizualnie bardzo Wam pasuje :)
Czysty motocykl jeździ szybciej!

Offline Duch

  • KMZ K-650, Honda XL600V Transalp, Suzuki DL AL7 650XT V-Strom [R.I.P.], BMW F900GS Adv
  • Administrator
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 12743
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń
Odp: Z serii szukamy następcy Tigera - test Goldwinga
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 23, 2022, 19:21:02 pm »
Recenzja pierwsza klasa  :oki: Szczegóły ktore opisałeś sprawiają, że w moich oczach ten motocykl stał się jeszcze bardziej bezsensowny i mogę nienawidzić go z jeszcze większą mocą  ;)

Yet you can't get a promotion, you won't retire, and despite your best efforts, you refuse to die.

Offline cezi

  • Suzuki Bandit 1250
  • 300 km/h
  • ******
  • Wiadomości: 6503
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedy czuję pęd powietrza...
  • Skąd: Toruń
Odp: Z serii szukamy następcy Tigera - test Goldwinga
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 23, 2022, 20:15:12 pm »
Recenzja gruba  :)
Mam podobne odczucia do Ducha  ;;)

Offline Derkoś

  • BMW GS 900 Adv
  • Moderator Globalny
  • 300 km/h
  • *****
  • Wiadomości: 8176
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Toruń Podgórz
Odp: Z serii szukamy następcy Tigera - test Goldwinga
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 23, 2022, 20:18:40 pm »
Jak już pisałem takie recenzje szanuje i dla takich tematów powstają fora takie jak te  :oki: z tym wężykowaniem to myślę, że jakiś błąd. Kumpel ma goldasa model niżej może latać w każdej prędkości bez takich krzywych akcji