Dziś wpadła mi w łapy Yamaszka Supertenere 1200 z oswojonego salonu Yamaha MotoSeven Toruń
Pojemność 1199 cm3,
Moc 82,4 KW
WYGLĄDDuża tenerka nie wyróżnia się zbytnio nowoczesną stylistyką
Przy mt09 tracer w moim odczuciu wygląda nawet przestarzale
Chociaż sam napis oznaczający model prezentuje się wyśmienicie
WYPOSAŻENIE Chyba największą zaletą jest wał kardana, pracuje wyśmienicie i praktycznie w podróży jest bezobsługowy - duży plus
Następnym plusem są światła, mocno świecące soczewki z przodu oraz ładne ledy z tyłu, ledowe również są migacze
W standardzie gumowe szerokie podnóżki bardzo się przydadzą, stając na nich czułem się bardzo pewnie. Co ważne podnóżki są dość oddalone od siedzenia co daje możliwości dla wysokich osób, przy jednoczesnym braku wrażenia wysokiego motocykla.
Fabryczna szyba wydaje się dość duża ale niestety nie sprawia się pomimo wysunięcia jej na maksymalną wysokość, na co dzień posiłkował bym się prawdopodobnie małym deflektorem. Mam 176 cm wzrostu.
Siedzenie na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie wygodnego i w zasadzie takie jest jednak przejechałem na nim około 200 km z przerwami więc nie wiem jak jest przy długich przelotach. Jednak mam wrażenie że będzie dobrze.
Szprychowe koła pozwalają sądzić o przeznaczeniu dużej tenerki do offu.
Na wyposażeniu standardowym jest tempomat, co daje duży plus w długich autostradowych przelotach
ERGONOMIATutaj w moim przekonaniu Yamaszka nie popisała się
Dość głęboko osadzony przełącznik migaczy utrudniał mi życie
Brak w tylnej części łatwych uchwytów do manewrowania motocyklem oburącz będąc z boku motocykla, prawdopodobnie po założeniu kufrów te małe uchwyty zostaną skutecznie zakryte przez kufry.
Lusterka wstecznie dla wyższych osób będą wymagały podwyższenia, a ponadto ich kształt i wielkość nie pozwala na łatwą obserwację co za nami
Zegary znane z poprzednich modeli, czysto, ładnie i schludnie. Dobrze widoczne w słońcu. Trochę tandetne kontrolki migaczy. Jedyny minus to że są monochromatyczne ale to rzecz gustu.
Bardzo dużym plusem są standardowe handbary, gniazdo zapalniczki, poprzeczka za szybą na różne uchwyty,
WRAŻENIA Z JAZDYTutaj doznałem euforii.
1. Silnik pięknie się zbiera z dołu, praktycznie od 50 km/h spokojnie można używać tylko szóstego biegu,
2. Zawieszenie pięknie wybiera nierówności, jestem mega pozytywnie zaskoczony,
3. Wyważanie motocykla jest idealne, miałem cudowną łatwość w prowadzeniu motocykla zarówno w manewrach parkingowych jak i przy znacznych prędkościach. To jest dość ciężki motocykl - 258 kg a prowadzi się lekko jak jakiś mały motocykl na kat. B
4. Biegi wchodzą bezbłędnie, byłem pod wrażeniem. Pozytywnie oceniam możliwość hamowania silnikiem zrzucając biegi w dół.
5. Ładnie pracuje wydech na wolnych obrotach, dwucylindrówka i duży komin robi swoje.
6. Maksymalna prędkość na niemieckiej autostradzie to 229 km/h, komputer wskazał średnie zużycie paliwa podczas mojego testu na poziomie 6,5 l/100km.
W teren nie wjeżdżałem gdyż tam nie mam doświadczenia, ale myślę, że super wyważanie motocykla nieźle by się sprawdziło.
Oceniając końcowo motocykl mogę jednoznacznie stwierdzić, iż stanowi on poważną konkurencję dla Honda Afrika Twin, oferując więcej w standardzie - choćby kardan - za mniejsze pieniądze i to o kilka tysięcy złotych.
Powiem krótko - motocykl bardzo mi się spodobał.